Polub i udostępnij:

produkt w mlmCzy produkt w MLM jest ważny?

Dzisiaj postaram się odpowiedzieć na to pytanie w kontekście osiągania sukcesu, osiągania coraz wyższych poziomów oraz sprzedaż, czyli de facto zarobek na marży.

Wielu guru marketingu sieciowego (zwłaszcza tego internetowego) uważa, że produkt w MLMie nie jest ważny, ponieważ liczy się sama idea i możliwości, które oferuje sam system marketingu wielopoziomowego. Kładą oni bardzo duży nacisk na pieniądze i możliwości oraz swoje strategie, a produkt często ląduje na dalszym planie.

Z jednej strony mnie to dziwi, ponieważ niby produkt nie jest ważny, a mimo to promują „rewelacyjne” produkty/usługi konkretnej firmy!

To w takim razie po co mówić, że te produkty są takie rewelacyjne i niezbędne skoro są mało istotne?

Druga sprawa dlaczego akurat właśnie ta firma i ten produkt? Przecież plan marketingowy to też nie wszystko, ponieważ…..

Co składa się na sukces w MLM?

  • Każdy Lider zawsze powtarza – UŻYWAJ PRODUKTU
  • DUPLIKACJA
  • EDUKACJA

Co daje nam używanie produktu?

Po pierwsze przekonanie do:

  • samego produktu – używam, dlatego wiem, że działa i jest skuteczny
  • firmy – skoro firma dostarczyła mi taki produkt, to wiem, że jest warta uwagi i dalszego polecanie PRODUKTÓW tej firmy
  • biznesu – używam produktów i jest zadowolony, bo wiem, że firma jest solidna i godna zaufania, dlatego mój biznes może się rozwijać. Skoro ja jestem zadowolony to inni zapewne też będą

Po drugie:

  • obrót – przecież firma nie płaci mi za to, że się zarejestrowałem, tylko za obrót produktem, czyli kupno/sprzedaż
  • większy obrót – skoro używam to mając przekonanie do produktu o wiele łatwiej jest mi go polecać dalej, czyli zwiększać obrót i przy okazji zarobić z marży
  • duplikacja – po raz drugi pojawia się to słowo – oznacza ono tyle, że momencie kiedy rejestruję nową osobę i sam używam produktu i mówię o nim jak dla mnie zadziałał, to jest spore prawdopodobieństwo, że ta osoba również będzie go używać i polecać dalej. Dzięki temu znowu tworzy się:
  • jeszcze większy obrót – dzięki używaniu produktu i duplikacji biznes się rozwija szybciej i dynamiczniej, a firma wynagradza nas za coraz większy obrót

Co się dzieje kiedy mówię, że produkt nie jest ważny?

  • daję sygnał innym, że mój produkt jest słabej lub wątpliwej jakości
  • nie mam przekonania do produktu, więc nie polecam go dalej
  • mój biznes się nie rozwija
  • nie zarabiam pieniędzy
  • skoro firma wynagradza mnie za obrót, a ja nawet nie chcę używać produktu, to znowu – NIE ZARABIAM
  • mogę rejestrować setki osób, ale duplikacja nie nastąpi, ponieważ te osoby również nie generują obrotu. Obserwując mnie widzą, że nie identyfikuję się z produktem, nie używam go, więc również tego nie robią i po raz kolejny – NIE ZARABIAM

Jaki produkt w MLM wybrać?

Zastanówmy się najpierw z jakich produktów możemy w ten sposób skorzystać. Podzieliłem je na 3 zasadnicze grupy:

  1. Finansowe – np. odszkodowania, ubezpieczenia
  2. Suplementy- np. soczki, drzemiki, shake’i (sory, że po polski: szejki), napoje
  3. Codziennego użytku – chemia gospodarcza, kosmetyki, perfumy

Spójrzmy na ten podział z perspektywy klienta:

Dla mnie jako dla zwykłego, przeciętnego klienta ważne jest to żeby produkt działał – a że jestem z natury niecierpliwy, tak jak większość z nas – chcę żeby produkt działał natychmiast.

Czy odszkodowanie lub ubezpieczenie działa natychmiast?

Niby tak, podpisałem umowę i w przypadku odszkodowań po prostu czekam na wypłatę moich pieniędzy, ale w przypadku ubezpieczeń – warto zwrócić uwagę, że to jest ubezpieczenie raczej z nazwy, często chodzi o polisy inwestycyjne, gdzie zarobek – o ile się pojawi – zależy od wielu czynników i niestety wymaga czasu, ponieważ często umowy podpisywane są na 10-15 lat….ups (niestety sam taką posiadam :/ )

Czy suplementy działają natychmiast?

Suplementy są suplementami, ponieważ w prawie, nie tylko polskim, obowiązuję zapis, który mówi, że suplement nie musi działać. Inaczej byłoby gdyby nosił nazwę – lek. Na jednego zatem zadziała na innego nie. Co gorsza nawet jak zadziała to efekt nie jest widoczny, czy też odczuwalny natychmiast.

Ponieważ zawsze starałem się dbać o zdrowie stwierdziłem, że przetestuję dwie polecane mi firmy z „suplami” i po prawie 2 miesiącach używania produktu codziennie (według zaleceń) nie zmieniło się kompletnie nic. Nie czułem się lepiej, zdrowiej, jak przyszedł okres grypowy to i tak się rozchorowałem. Może akurat źle trafiłem, ale dla mnie to po prostu placebo, chociaż przepraszam placebo działa…..a te suplementy, które używałem nie działają. Nie pozostaje mi nic tylko poszukać lepszych suplementów 🙂

Idąc dalej tym tropem, czy produkty codziennego użytku działają natychmiast?

Jak zrobię pranie to czuję, że pachnie i widzę, że produkt działa. Jak umyję okna w domu czy samochodzie to widzę klarowny szyby, więc widzę, że produkt działa. Jak użyję perfum to czuję ich zapach, więc działają natychmiast, a jak pachną nawet przez kilka godzin, a do tego pięknie ozdabiają toaletkę to tym bardziej jestem natychmiast zadowolony. Jak użyję mydła do rąk to czuję, że mam nawilżoną i odświeżoną skórę, więc wiem, że produkt zadziałał natychmiast.

Co jest jeszcze istotne? Bez polisy inwestycyjnej jakoś przeżyję, bez suplementów też przeżyję, ale bez produktów codziennego użytku? Jakoś nie wyobrażam sobie nie prać, nie myć się, nie sprzątać. No może pachnieć nie muszę….ale lubię 🙂

 Na koniec zrobię może drobną analizę powyższego podziału produktów pod kątem zarabiania.

Nie wątpliwym plusem dwóch pierwszych grup produktowych jest spory zarobek na marży. Dla osób, które chcą zarobić na sprzedaży może być to całkiem ciekawe wyzwanie, ale trzeba też przyznać, że niezbyt proste, ze względu na ceny owych produktów. Trzeba sporej wiedzy, umiejętności i doświadczenia, żeby sprzedawać z dobrym skutkiem takie produkty. Dla osób, które chcą budować strukturę, plusem może być również fakt, że nie potrzeba wielu parterów żeby zarabiać dobre pieniądze z sieci. Jedyny problem pojawia się jak już znajdziemy osobę, która będzie chciała pokryć koszty inwestycji w drogi pakiet startowy, dotyczy to zwłaszcza grupy suplementacyjnej. Automatycznie zbudowanie stabilnej struktury, może być dosyć trudne, jednakże przy odpowiednim zaangażowaniu wszystko jest możliwe. Dla dwóch pierwszych grup produktów główną barierą może być pozyskiwanie nowych partnerów, ze względu na drugie pakiety startowe oraz brak zainteresowania produktem.

A co z produktami codziennego użytku? Żeby uzyskać podobne zarobki z marży trzeba obsłużyć nieco większą ilość klientów, sprawa jest ułatwiona o tyle, że produkty też używa praktycznie każdy i każdy ich potrzebuje. Oczywiście w zależności od firmy, kwestią newralgiczną może jednak okazać się cena. Pozyskiwanie partnerów również może być nieco łatwiejsze ze względu na natychmiastowy efekt po użyciu produktu oraz ogólną, tzw. pożądliwość produktu, znowu wracam do kwestii zapotrzebowania każdej osoby w tego typu produkty. Minus jest taki, że struktura wymaga również większej ilości osób do zarobienia satysfakcjonujących pieniędzy. Jednakże łączy się to doskonale z ideą MLM, czyli wiele osób robi nie wiele (albo raczej niewielkie zakupy). Dzięki temu tworzy się stabilność i dynamika, ponieważ przy odpowiedniej strategii, więcej osób może skorzystać na pracy osób budujących struktury. Pozwolę sobie pominąć strategię, z której korzystam.

Podsumowanie

Produkt w MLM moim zdaniem jest jednym z kluczowych elementów sukcesu, ponieważ to od niego zależy nasz zarobek i stabilizacja dochodu z grupy konsumentów. Jeżeli jest wysokiej jakości, mam do niego przekonanie, dzięki czemu łatwiej polecam go innym i rejestruję kolejne osoby do struktury, to jestem pewien, że jestem w odpowiedniej firmie. Używanie produktu i przekonanie do niego ułatwia duplikację, czyli zwiększanie ilości osób w grupie, a co za tym idzie zarobki.

Temat nie został w pełni wyczerpany, jednakże w pewnym skrócie jest to mój punkt widzenia na kwestię produktu w MLM.

P.S. Jak znajdę to wkleję statystyki sprzedaży poszczególnej grupy produktowej, to może niektórych przekona bardziej. Do niektórych liczby lepiej trafiają 🙂

Przeczytaj inne:
Darmowy marketing, czy to się opłaca?

Większość z nas nie docenia tego co dostaje za darmo. Dlatego można się zastanawiać czy opłaca się wykorzystywać darmowy marketing jako sposób na zwiększenie sprzedaży. Czy zdajesz sobie sprawę, że pewna znana na całym świecie marka wydaje około 80% swoich przychodów na marketing i dystrybucję. Jeżeli tę markę można zobaczyć praktycznie...

Zamknij