Narzędzia Internetowe W PraktyceDzisiejszym artykułem zaczynam serię tematyczną związaną z rozwojem ebiznesu poprzez praktyczne wykorzystanie wybranych narzędzi internetowych. Prowadzenie ebiznesu bez odpowiednich narzędzi staję się dzisiaj trudne, czasochłonne i kosztowne.
Wiadomo też, że przecież na samym początku nie chcemy ani tracić czasu ani zbankrutować wydając na niepotrzebne narzędzia internetowe.

Dlatego postanowiłem przedstawić Tobie od A do Z jakich narzędzi sam używam i przedstawić je od strony przede wszystkim praktycznej – no bo co tam po teorii jak nie wiem jak z czegoś korzystać i na co mi się to przyda 😊

Oprócz strony praktycznej serii Narzędzia Internetowe w Praktyce będą też poruszały kwestie prawne – przecież każdy chce działać legalnie – które mogą wpływać na odpowiednie decyzje co do wyboru narzędzi pod kątem konkretnych narzędzie i elementów dotyczących Twojego przypadku.

Narzędzia internetowe a GIODO i RODO

Co do zgodności z przepisami dochodzą rozporządzenia takie jak GIODO i RODO, które w skrócie dotycząc ochrony danych osobowych. Jest to temat rzeka, ale dla Ciebie jak i dla każdego marketera internetowego jest to temat stricte powiązany z budową listy mailingowej, bazy klientów czy subskrybentów.

W dobie niesamowitego rozwoju branży ecommerce (sklepy internetowe, blogi, ebiznes, itp.) to właśnie regulacje prawne i ich przestrzeganie będzie coraz bardziej kontrolowane, ponieważ duża część sprzedaży różnych towarów i usług przenosi się do internetu. Dlatego bezpieczeństwo danych osobowych staje się obecnie priorytetem dla każdego kupującego w sieci i powinno być również priorytetem dla Ciebie jako internetowego przedsiębiorcy.

Narzędzia InternetoweJaką tematykę poruszymy na początek w serii NIWP:

  • hosting – czym jest hosting, jaki hosting wybrać, hosting ssd czy warto,
  • certyfikat SSL – certyfikat SSL jaki wybrać, czy muszę mieć certyfikat SSL
  • domena – co to jest domena, jaką domenę wybrać, domena pl czy com
  • autoresponder – lista mailingowa czy muszę ją mieć, jaki autoresponder wybrać, jak budować listę mailingową, jak monetyzować listę mailingową
  • strona przechwytująca – landing page w praktyce, jak zbudować stronę przechwytującą bez znajomości html
  • wordpress – strona internetowa w 5 minut, jakie wtyczki do wordpress, ukrywanie linków partnerskich

Tematów zapewne będzie zdecydowanie więcej. Wymieniłem tylko te, którymi warto zając się na samym początku budowy ebiznesu oraz wyboru odpowiednich narzędzi internetowych.

Praktyczne zastosowanie narzędzie internetowych w firmie

Prowadząc firmę już kilka lat zauważyłem jedno – wydanie pieniędzy, czytaj zakup narzędzie nie stanowi problemu. Problem okazuje się wtedy, gdy Twoje narzędzia są nieodpowiednie lub brak im funkcjonalności, której potrzebujesz. Wtedy pojawia się jeszcze jeden problem jakim jest sama zmiana tych narzędzi – migracja danych, przeniesienie stron/y do innego usługodawcy, wymiana linków partnerskich w materiałach marketingowych.

Mam nadzieję, że seria artykułów Narzędzia Internetowe W Praktyce (NIWP) pomoże ustrzec się przed ewentualnymi błędami lub problemami technicznymi i wzniesie Twój ebiznes na wyższy poziom zwiększając efektywność, polepszając workflow i finalnie doprowadzi do wyższych dochodów w Twojej działalności internetowej.

Przeczytaj inne:
Skuteczna prezentacja biznesu – część 1

Kluczem do sukcesu praktycznie w każdej branży jest skuteczna prezentacja biznesu czy też oferty. Jest kilka bardzo ważnych elementów, na które należy zwrócić uwagę, żeby nasz rozmówca nie zasnął po dwóch minutach. Nikt nie lubi słowa NIE dlatego żeby nie urazić nikogo często stosujemy zdanie: TO JA SIĘ MUSZĘ ZASTANOWIĆ!...

Zamknij